
Det. En central del. Af vores moderne økonomiske samfund. At personer og virksomheder specialiserer sig. Takket være den fantastiske opfindelse. Som penge er. Så har vi mulighed for, at dele arbejde op i mindre enheder. Du behøver ikke, at skulle lære hvordan et gevær virker. Og, så bevæge dig ud i skoven for, at jage. Hver gang du gerne vil spise noget kød. Du behøver hellere ikke studere kartoffel-dyrkning og have dine egne kartofler groende. For, at kunne spise noget til dit kød. Nej. I stedet kan du specialisere dig i en enkelt ting. Som du. God til. Og som andre sætter pris på. Ved, at skabe værdi med din specifikke specialisering. Så kan du modtage penge fra dem. Som gerne vil have det du producerer; Du bruger, så disse penge til, at købe dit kød og dine kartofler? smart! Folk kan fokuserer på, at gøre nogle få ting rigtigt godt. Så de kan gøre det på effektiv vis.
Da vi opdagede den?opskrift? på effektiv produktion. Så gik udviklingen pludseligt rigtigt hurtigt. Det spidsede for alvor til under den industrielle revolution. Hvor systematiske produktionsmetoder blev implementeret i virksomheder. Og ikke i individer.
Rigtigt flere af de succesfulde virksomheder igennem tiden har fået deres succes. Ved, at specialisere sig i en enkelt ting. Og, så gøre den ting rigtigt godt. Men der. Sket noget nyt nu. De største firmaer i dag laver ikke kun en enkelt ting. De har afdelinger med et fokus. Men virksomheden i sig selv dækker bredere. End man før har tænkt på som effektivt. Hvordan kan det være?
Lad os tage Samsonite som et eksempel. Samsonite gjorde nemlig én ting rigtigt godt. De lavede stabile kufferter. Som var helt perfekte til rejsende. De specialiserede sig på, at lave gode kufferter. Og det førte til. At folk elskede deres produkter. Og virksomheden blev en succes. De laver stadig kufferter den dag i dag?, men de. Begyndt, at kaste sig ud i nye områder også. De har blandt andet lavet en skuldertaske.
En samsonite skuldertaske lyder ikke så fjernt fra en samsonite kuffert. Men det. et enormt spring. En kuffert. Nemlig først og fremmest praktisk. Vi forventer, at den er bygget solidt. Passer godt på de ting vi pakker i den. Og. Nem, at flytte rundt på. Det;Selvfølgeligt et plus. At den også. Pæn, at se på. Men det er langt fra vores første prioritet. En skuldertaske. Derimod noget. Der gerne skal være praktisk. Men helt sikkert skal være moderigtig.
Men det. Her. Hvor det geniale ved. At specialiserede virksomheder breder sig ud. Kommer ind i billedet. Alle de specialiserede producenter af skuldertasker har arbejdet på, at blive bedre og bedre til, at lave flotte tasker. Det var første-prioriteten. Det har ikke kunne betale sig for dem. At lægge en masse kræfter i, at innovere på de rent praktiske aspekter. De skulle være gode . Men her kommer Samsonite. Med deres flere års erfaring i, at producere praktiske og stabile kufferter; Og bringer denne viden ind i markedet for skuldertasker. De kan undersøge det eksisterende marked. Bringe deres egne erfaringer ind. Og lancere et produkt der. både moderigtigt og ufatteligt praktisk.