Vælg butikslokaler ud fra beliggenhed – Her er de 5 bedste tip

find butik beliggenhed

Når du skal realisere din drøm om at åbne en butik, er der mange ting du skal tage højde for. Der er ikke bare lige at lave en butik og derfor skal du se dig godt om når du skal ud at finde en butik til salg, eller en butik til leje.

Det er nemlig det første spørgsmål der stiller sig, om du er interesseret i at leje eller eje din egen butik. Det kan være fordele ved at købe en butik til salg og der kan være fordele ved at leje.

Vi finder 5 gode tips til dig, der vil i gang med at finde butikslokaler.

 

1: Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed

Det er en kæmpe kliché inden for boligområderne, også inden for erhvervsejendomme som man må sige at butikslokaler er. Når du skal ud at kigge efter butikslokaler er det rigtig vigtigt at du finder den bedst mulige beliggenhed til dine butikker. Eksemplar kan være at ligge ting de unge gerne vil have i nærheden af steder de kommer. Et eksempel fra det virkelige liv, kan være en sandwich forretning der ligger sig lige i nærheden af stationen og universitet i en semistor by. Dette giver masser af pendlere og unge mennesker i skole muligheden for at købe en god frokost, og sådan en beliggenhed passer perfekt med ens målgruppe. Det er vigtigt at afklare sådanne ting, før man bare smider sig ud i det første og måske ikke bedste lokale.

2: Find lokaler der passer til din virksomhed

Skal du sælge tøj i byens flotteste tøjbutik er det nok ikke verdens bedste ide at købe noget der i dag er indrette som et kontor. Det giver i hvert fald meget mere arbejde for dig, der skal i gang med at sælge tøj. I stedet kan du finde et lokale der er tomt, eller et der allerede er brugt til noget lignende, så du har en ide om det er muligt at bygge det op til det du gerne vil. Det er en rigtig god ide at tage udgangspunkt i det der har været i lokalerne før, og så naturligvis sørge for at gøre det bedre end den foregående, da det selvfølgelig er en grund til at de ikke er der mere.

3: Find lokaler der har været brugt til det samme før

Her mener jeg klart der ligger en god guldgrube. Kan du opsøge lokaler hvor der før har været nogle i samme branche som dig, men af den ene eller anden grund ikke har kunne få det til at fungere, ligger der en rigtig god mulighed for dig. Folk ved godt hvis en butik har et ringe ry i nærområdet, og ved at du kommer ind og overtager og sætter dit nye navn på og skifter alt i butikken, bliver der set på butikken med nye friske øjne. Kan du gøre det meget bedre end dem før, ligger der her en god mulighed.

Hvis der har været en rigtig succesfuld butik før, kan du også gøre samme trick hvis du kan formå at opretholde den gode service. Folk vil sammenligne jer hele tiden, og kan du leve op til det gode ry er der også en masse gratis point at hente, for der har jo så altid ligget en god butik i disse lokaler.

Denne mulighed er der mange der har brugt med stor succes, og det kan du også gøre når du er på udkig efter nye butikker.

4: Hold dig til områder med fremtid i.

Dette er selvfølgelig et svært råd at spå om, men har du en god mavefornemmelse omkring et område, eller er der af den ene eller anden grund til at tro at området vil udvikle sig og flere mennesker vil komme til i den nærmere fremtid, så kan dette være en rigtig god mulighed for at din butik skal ligge i dette område.

5: Find din erhvervsejendom online i det rette område

Du kan i dag bruge nettet til en masse, også til at finde din næste butik. Der er masser af online services hvor du kan se alle de butikker og alle de andre erhvervsejendomme der er til salg i landet. Du kan eksempelvis finde nogen her: http://www.colliersemner.dk/